close

Welcome everyone, Rubbernecker stamps got a new challenge this run on April 11, the theme is “April Showers” , as in the saying,  “April showers bring May Flowers”, great theme for creation, and I was very honored to be a guest designer for this challenge.

這次美國的Rubbernecker印章的挑戰題目是April Showers bring May Flowers,他們特別請我擔任客座設計師,為此題目做一張卡片。

這個題目的意思是:四月春雨迎來五月鮮花,也可以引申為苦盡甘來或者是飲水思源的意思。
我想,我可以著重於天空仍有小雨點的五月花的景象,我裁了一張
6.25” x 6” 的卡紙,我要做一張大卡片。動手吧!
All my crafty friends know that I love Rubbernecker watercolor floral stamps, this time, I am going to pick up one of my favorites, and make a big card of 6.25”x6” size.


首先,我挑了一組我最愛的908罌粟花水彩印章,隨手用線條印章蓋了三次,再用復古印台與實心印章將顏色蓋上。
I picked the 908 Poppies watercolor stamp set, I used the line stamp randomly stamped three times on my cardstock. Then I used Distress Inks to color my poppies.

我最喜歡Rubbernecker的水彩章,因為很快就可以做好,非常適合我急躁的性格。
How fast and easy it was to color these poppies. I also stamped some gold spots on the bottom of the card, just to add some interests.
花朵的下端,我用金色印台蓋出一些小點點,以增加趣味。

我繼續挑了幾個小花草印章,拿出了深、中、淺三個綠色印台,在卡片的上端隨意蓋上。
I picked some of the small floral stamps, with 3 different green ink pads, I randomly stamped the floral on top of my card.


來,看看隨風飄逸的罌粟花;

再看看卡片上端的小花草與字章;

卡片背景,我用Tumbled Glass復古印台輕輕上色;

最後,我先用白色印台隨機蓋上雨滴,然後用Ranger3D膠將雨滴塗上,這樣我就有立體的小雨滴了。
To add some rain drops on my card, I used white ink pad to stamp the rain drops, then covered the rain drops with Ranger glossy accents.
白色印台蓋上的樣子;

近看一下小雨滴;
Closer look to my rain  drops ;


加上3D的樣子;

最後組裝起來,就完成了這張大卡片。喔!罌粟花真是我的最愛,怎麼做都好看。
This is the look of my finished card. Hope that you like my card, and thank you for stopping by.

Rubbernecker Stamps I used :

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Mandy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()